
Kuidas käib LEI koodi ületoomine?
Kõiki LEI koode haldab katuseorganisatsioon GLEIF. Andmebaasis ettevõtted ise andmeid muuta ei saa, selle jaoks on igal koodil oma teenusepakkuja ehk akrediteeritud LEI väljastaja (Local Operating Unit ehk LOU). LEI koodi ületoomine tähendabki olemasoleva LEI koodi haldamise õiguse üleviimist ühelt teenusepakkujalt teisele.
Oluline on mõista, et LEI kood ise ei muutu – vahetub ainult teenusepakkuja, kes GLEIFi süsteemis sinu koodi ning andmeid uuendab.
LEI ületoomiseks LEI Universal’i haldusesse on vaja esitada vaid volikiri ehk kirjalik nõusolek teenusepakkuja vahetamiseks. Peale seda toimubki koodi haldamine GLEIFi andmebaasis läbi meie veebilehe.
Kuidas LEI koodi ületoomine käib?
- Esita taotlus LEI koodi ületoomiseks uuele valitud teenusepakkujale. Seda saab teha meie avalehel valides “too kood üle”. Sisestage oma olemasolev LEI kood või ettevõtte nimi. Meie süsteem leiab teie andmed automaatselt GLEIF’i andmebaasist.
- Uus teenusepakkuja vajab ettevõttelt volikirja, mis annab neile õiguse tegutseda ettevõtte nimel LEI koodi haldamisel. Sellega kinnitatakse, et ettevõte on nõus teenusepakkuja vahetusega. Volikirja saadame ettevõttele peale taotluse esitamist.
- Uus teenusepakkuja võtab ühendust praeguse LEI teenusepakkujaga, et algatada ülekandmisprotsess.
- Praegune teenusepakkuja võtab vajadusel ettevõttega ühendust , et kinnitada LEI üleviimine.
- Kui kõik vajalikud kinnitused on olemas, viiakse LEI kood üle LEI Universal’i haldusesse (selle kohta saadame e-postile ka vastava kinnituse). Üldiselt võtab ületoomise protsess aega 7 päeva.
Miks ja millal kaaluda LEI koodi ületoomist?
LEI teenusepakkuja vahetamine võib olla kasulik mitmel juhul:
Kõrged uuendamistasud – Tihti on esmane registreerimine odavam kui uuendamine. Lisaks võivad Teise taseme andmete (ettevõtte vanemate struktuuri) kinnitamisega kaasneda lisakulud, mis muudavad LEI uuendamise märkimisväärseks kuluks.
Aeglane ja keeruline haldus – LEI koodi haldamine ja uuendamine peab olema kiire ja intuitiivne. Kui peate uuendamisel nägema vaeva keeruliste vormide või aeglase veebilehega, tuleks kaaluda LEI koodi ületoomist.
Puudulik klienditugi – Küsimuste tekkimisel on kiire klienditugi esmatähtis . Kui teie praegune teenusepakkuja ei paku kvaliteetset eestikeelset tuge, teeb see kogu protsessi oluliselt stressirohkemaks.
Seega võib teenusepakkuja vahetamine olla hea viis tagamaks endale parim hind ning mugavus.
Korduma kippuvad küsimused LEI ületoomise kohta
- Kas LEI koodi ületoomine on tasuta?
Jah, LEI koodi ületoomine on täiesti tasuta. Ainus kulu on LEI koodi uuendamise tasu, kui teie koodi kehtivusaeg hakkab lõppema. Saate valida endale sobiva perioodi (1, 3 või 5 aastat) juba ületoomise taotlust esitades.
- Kui kaua kogu protsess aega võtab?
Üldjuhul võtab ületoomise protsess aega kuni 7 päeva. Protsessi kiirus sõltub peamiselt sellest, kui kiiresti teie praegune teenusepakkuja ületoomise kinnitab.
Kas mu LEI kood või sellega seotud andmed muutuvad?
Teie LEI kood jääb täpselt samaks, samuti jäävad kõik LEI koodiga seotud ettevõtte andmed alles GLEIFi andmebaasi. Muutub vaid LEI koodi haldaja.
Mida teha, kui mu LEI kood on juba aegunud?
Pole probleemi! Kui teie LEI on ületoomise ajaks aegunud, saate koodi uuendada ning üle tuua samal ajal. Esitage ületoomise taotlus, valige sobiv periood ja pärast edukat ületoomist toimub andmete uuendamine läbi meie kodulehe.
- Kas ma pean oma panka, partnereid või muid osapooli teenusepakkuja vahetusest teavitama?
Ei, seda ei ole vaja teha. Kuna teie unikaalne LEI kood jääb täpselt samaks, ei mõjuta teenusepakkuja vahetus teie suhteid pankade, äripartneritega või teiste institutsioonidega. Kogu info on avalikult kättesaadav ja kontrollitav globaalsest GLEIF’i andmebaasist.
- Mis juhtub, kui mu praegune teenusepakkuja takistab ületoomist või ei vasta päringutele?
GLEIF on kehtestanud LEI koodide ületoomiseks ranged reeglid ja tähtajad, mida kõik akrediteeritud teenusepakkujad peavad järgima. Protsess on standardiseeritud, et kaitsta klienti. Me suhtleme teie vana teenusepakkujaga, et tagada sujuv LEI ületoomine.
LEI Universal soovib teha LEI koodi ületoomise teie ettevõtte jaoks võimalikult kiireks ja mugavaks. Meie süsteemid on integreeritud Eesti Äriregistriga ning LEI teenuste eest on võimalik tasuda mugavalt läbi valitud pangalingi. LEI teenuste pakkumiseks teeb LEI Universal koostööd ametliku LEI väljastaja RapidLEI’ga (Ubisecure Oy). Kui teil tekib lisaküsimusi, võtke meiega julgelt ühendust läbi kontaktvormi või aadressil info@leiuniversal.ee!